انتخابات

یک روزنامه صهیونیستی نوشت، ارتش رژیم صهیونیستی حداقل ۶ ماه دیگر در محور فیلادلفیا در مرز نوار غزه و مصر می‌ماند.

روزنامه عبری: ارتش اسرائیل حداقل ۶ ماه دیگر در محور فیلادلفیا می‌ماند

به گزارش قدس آنلاین، روزنامه یدیعوت آحارونوت نوشت، ارتش رژیم صهیونیستی در آستانه پایان دادن به عملیات نظامی خود در شهر رفح در جنوب غزه است و طی ادعایی در ادامه نوشت، ارتش رژیم صهیونیستی به شکست تیپ رفح وابسته به حماس نزدیک شده است.

این روزنامه نوشت، برخی از تیپ‌های وابسته به ارتش رژیم صهیونیستی نوار غزه را به مقصد شمال جهت آمادگی برای مقابله گسترده با حزب‌الله لبنان ترک خواهند کرد.

ارتش رژیم صهیونیستی مدعی شد در جریان عملیات مستمر رفح که ۸ هفته است، ادامه دارد ۲۵ ورودی تونل را در مسیر فیلادلفیا پیدا کرده است.

یدیعوت آحارونوت نوشت، کنترل این تونل‌ها و انهدام آنها و نیز شناسایی باقی تونل‌ها زمان زیادی خواهد برد. این روزنامه به نقل از یک مسوول نظامی صهیونیستی نوشت، این کارها دستکم ۶ ماه دیگر ادامه خواهد داشت و لازم است ارتش در محور فیلادلفیا بماند زیرا این عملیات، کُند و پیچیده است.

وی افزود، این کار می‌طلبد ارتش رژیم صهیونیستی پایگاه دائمی و حضور دائمی داشته باشد و برای «وارد کردن ضربه اساسی به حماس» به محله‌های رفح حمله کند.

یدیعوت آحارونوت نوشت، تلاش برای شناسایی محل تونل‌های حماس به دلیل نبود اطلاعات کافی، ناامید کننده است.

فرمانده تیپ ۱۲ ارتش رژیم صهیونیستی به آحارونوت گفت، در محور نتزاریم که تقریبا نصف محور فیلادلفیا است، شناسایی و تخریب ۱۲ کیلومتر از تونل‌های واقع در زیر محور نتزاریم مابین شهر غزه، مرکز و جنوب آن بیش از سه ماه طول کشید. بنابراین، می‌توان تخمین زد که کنترل بر فیلادلفیا در ماه‌های آینده مثل نحوه کنترل بر محور نتزاریم خواهد بود به این شکل که ارتش رژیم صهیونیستی باید پایگاه دائمی و حضور دائمی داشته باشد و به محله‌های رفح حمله کند. اما سوال در مورد مرحله بعد بیشتر به مکانیزم پایان دادن به این جنگ طولانی مربوط می‌شود که طبق برخی ارزیابی‌ها حداقل دو سال دیگر هم ادامه خواهد داشت.

منبع: خبرگزاری ایسنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.